środa, 15 kwietnia 2009

Másnapos csirke (recept)

Végy egy másnapos csirkét és várd meg, amíg teljesen kijózanodik (hahaha). Kenj ki egy tepsit vajjal, tedd rá a csirkét. Köréje kerüljön a köret egy rétegben: én most félig-főtt csicsókát használtam, de főtt krumpli ajánlott, vagy teljesen megfőtt csicsóka, valójában egyre megy. A csirkére mehet a paradicsompüré (sűrített pari-konzerv, igények szerinti mennyiség), én jó vastagon pakoltam, erre egész ág görög bazsalikomok következtek (ezek izgalmasan átsejlenek majd sütés után). Utána az következik, amit valójában legelőször csináltam. Egy rész feta és egy rész reszelt trappistát (mennyiséget nem tudok, mert maradékból csináltam) tejföllel, kicsi vajjal és kevés tejjel összekevertem (habverővel, mert még mindig nincs gépem). Nem túl híg, nem túl sűrű, az a jó. Rálapátoltam az egészet a tepsi tartalmára, benyomtam a sütőbe, 200 fokon addig sütöttem, amíg Gusztáv nem szólt. Valójában, amíg kellemesen meg nem pirult a teteje.
És bummm, így lett a csokapik.

Brak komentarzy: