niedziela, 14 października 2007

Szombat este

'- Szombaton majd eljön a Reni, és akkor jól berúgunk, meglátod...'
Hát Reni jött, nem volt menekvés, viszont volt egy üveg żubrówka meg egy üveg vörösbor.
Előtte Mátéval beszéltem. Próbáltam meggyőzni mindenféle romantikus dologról, mint pl. egymás boldoggá tétele. Nem akadtam ki, de értetlenül nézetem szembe a ténnyel, hogy ennek a jóembernek nincsenek érzelmei, és nem tudja elképzelni, hogy másoknak vannak, és hogy ez egy szép világ, ha mi azt akarjuk.... meddő beszélgetés volt, nem érdemel több szót. Haladékot kapott másnapig a probléma.
Megmosdottam, lementem Bernihez. Éppen öltöztek. Lizi is ott volt, még tanult. Hívtuk, jöjjön velünk. Nem, ő nem, nem is szereti az alkoholt, neki még rengeteget kell tanulnia. Később még bementem hozzá – akkor már az ital nagy része elfogyott. Elbeszélgettünk, kedves volt. Én meg boldog, hogy még ki tudom magam érthetően fejezni. A lányok úgy összekészültek, mintha az operába mennének, nem csak a folyosóra a szoba elé.
Kint füzetekre ültünk, Berni rágyújtott. Nevetgéltünk, beszélgettünk, és valami félelmetes tempóban ittunk. Közben voltak ilyen felvillanások: kijött egy fiú három ajtóval odébb egy szál alsóban meg trikóban, jött Susann és megivott egy pohárral velünk, meg csinált fényképeket. Meg később jött két szaktárs a töriről – kíváncsi lennék, hogy jutott eszükbe, hogy pont most jöjjenek -, hoztak vodkát meg narancslevet. Szerencsére nem kezdtük el ott meginni, hanem gyorsan összekaptuk magunkat és elindultunk lefelé.Csak az első emeletig jutottunk, mert ott valami világrengető nagy parti volt: Varsóból jött ma estére három busznyi német erasmusos meglátogatni a krakkói haverokat. Nagyon kedvesek voltak, mi rögtön kaptunk valami alkoholt inni, a fiúk meg poharat a vodkájukhoz. Mikor már a csendháborítás határát súrolta a hangzavar, akkor a szervezők letereltek minket a buszokhoz, és elmentünk a Kitchbe, amely itt a helyi liberális szórakozóhely (és szerintem egy nagyon királyságos hely). A leszállás pillanatában elvesztettük egymást a lányokkal. Én egy bécsi sráccal mentem be és partiztunk, majd hirtelen összefutottam Piotrekkel, aki egy szimpatikus magyar szakos fiú. Kérdeztem, hol lehet Berni, nem látta-e, meg elmeséltem neki, hogy hogyan kerülünk ide, meg úgy egyáltalán. Őszintén szólva nagyon megörültem neki. Neki ugyanis beszélhettem az anyanyelvemen is (azon még tudtam kommunikálni)

Aztán segített megkeresni Bernit, aki később elő is került, Renit kereste. Mint kiderült, ő csak most érkezett, mert elindult egy teázóba a Balázs után, aki aztán nem volt ott, de egy tolakodó fiú meg akarta hívni teára, erre ő kiosont és elfutott, és most itt van, és aggódik a Reniért. Én futottam még egy kört az emeleten. Aztán megpróbáltuk felhívni, de szerencsére pont előkerült. Váltig állította, hogy a negyedik emeleten volt és bulizott, pedig csak két szint van. Akkor Piotrek lekísért bennünket a ház elé és berakott egy taxiba, mert a lányok nem tudtak volna hazáig sétálni…

Brak komentarzy: